• +31(0)70-7370250

Word een 'game-changer'!

Ergens in Oktober vorig jaar is er op Netflix een documentaire “the game changers” uitgebracht. Zoals vele andere heb ik het ook gezien. Het heeft me tot denken gezet...

Als je op zoek bent naar goede voornemens voor het kersverse nieuwe jaar, probeer dan eens “plant-based” te eten voor minstens een week of vier.

Het statement die ze maken rondom de vorm van onze tanden t.o.v. die van echte carnivoren (lees, katten, grote katten enz.) heeft me vrij sprakeloos gelaten. We kunnen onze kaken heen en weer schuiven, dat kunnen de echte carnivoren niet. We zijn een evolutie van de apen: eten apen vlees? Nee.
Ok, genoeg redenen om echt aan de slag te gaan en het gewoon te proberen.

Ik kon niet die ene “laboratorium cavia” zijn, gezien al mijn problemen met eten en allergieën. Om een goed onderzoek te doen had ik nog een vrijwilliger nodig: zou het niet het makkelijkste zijn als die ene ook bij mij woont, dus alles wat we eten is hetzelfde? Met nog een paar argumenten heb ik Michel bereid gevonden om samen met mij “plant-based” te proberen voor minstens twee maanden. Ook heb ik besloten om, met uitzondering van pinda’s, alles maar echt alles te eten (ook al zou het niet passen in het Hoog Hystamine Intolerantie dieet).


FUSIONTEAM atleet Christian Albers schoot direct te hulp, met veel recepten van zijn vrouw via de site: Everyday plantpower. Echt een aanrader, ook als je kiest om niet helemaal over te gaan naar plant-based!

Andere inspiratie hebben we gehaald uit “VEG” van Jamie Oliver, van de “Happy Pear” (@thehappypear via Instagram), van veg-magazines en van traditionele italiaanse gerechten (pasta&ceci, melanzane alla parmigiana …).
Basics rondom algemeen “vegan” in combinatie met sporten hebben we gehaald uit GCN, The Plant-based cyclist.

We hebben besloten om zo veel mogelijk plant based te eten, maar we nuttigen ook af en toe kaas, boter en eieren. We koken met zo veel mogelijk verse producten, maar ik moet toegeven dat bonen in blik er handig zijn om mee te nemen voor lunch.

Het is nu dik twee maanden geleden dat we begonnen zijn. We hebben allebei nog steeds veel energie & missen vlees en vleeswaren niet, we hebben niet meer honger dan met het omnivoor-dieet. Maar het ongelooflijk goede nieuws is: al mijn intoleranties zijn weg!!! Mijn huid is weer mooi, ik heb geen astma meer. Alleen al om deze redenen ben ik om!

Hoe ziet ons dag-menu er uit?
Ontbijt: soya kwark/yogurt met havermout, noten, blauwe bessen of banaan en een beetje honing of warme havermout met havermelk, rozijntjes, noten, chia zaden en ahornsiroop. Koffie en thee natuurlijk ook.

 

plant-based   plant-based

Tussendoortje: fruit van alle soorten. In het najaar vind ik kaki lekker: vol met vitamines!
Lunch: vaak een portie van iets dat we de afgelopen dagen hebben gekookt voor s avonds, of salade met bonen of hummus (en een paar sneetjes brood, gekookte rijst, of aardappels …).

 

plant-based

Als we thuis zijn in het weekend dan staan er geregeld spinazie-pannekoeken op het programma.
Tussendoortje: nog meer fruit, of een bakje yogurt soms met extra vega-eiwitten
Diner: van alles en nog wat! Als het maar een plant is … combineren is mogelijk!

Zodoende....Ik vind het zo’n interessant onderwerp dat ik het met jullie wilde delen!
Ik ben benieuwd wat jij ervan vindt!

Groetjes Eugenia, FUSIONTEAM atleet

 

Bekijk de 226ERS Vegan producten

5 Producten


Seen 5 of the 5 products

Inloggen

Wachtwoord vergeten?

  • Al je orders en retouren op één plek
  • Het bestelproces gaat nog sneller
  • Je winkelwagen is altijd en overal opgeslagen

vergelijk0

TriathlonWorld B.V. 9 / 10 - 8 Reviews @ TriathlonWorld
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? JaNeeMeer over cookies »