• Showroom elke vrijdag geopend.
  • +31(0)70-7370250
  • Gratis bezorging vanaf €35.-

Wel of geen cafeïne gebruiken tijdens je training of race?

 

Cafeïne gebruik tijdens je training of race. Over cafeïne wordt veel geschreven dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet. Is het nemen van extra cafeïne wel of niet aan te raden? Wij vertellen je graag onze inzichten van 226ERS.

 

Uiteraard zoals altijd bij voeding geldt, waar de één zich prettig bij voelt, hoeft dit zeker niet voor de ander zo te zijn. Daarom is het echt aan te raden om altijd eerst in je trainingen testen wat voor jou het beste is. Wel of geen cafeïne, en wanneer wel en niet onbelangrijk, hoeveel cafeïne kunnen je maag en darmen verdragen? Dit is echt van persoon tot persoon verschillend.


Wat weten we zoal van cafeïne.

  • Het verbetert je prestaties (het zorgt voor extra kracht en uithoudingsvermogen)
  • Bespaart koolhydraten.
  • Bevorderd de vetverbranding.
  • Het zorgt voor meer focus en concentratie

Zeker bij duursport is cafeïne zeer goed te gebruiken.

  • Inname: van 4 tot 6 mg/kg
  • Duur in bloed: van 3 tot 4 uur.
  • Na inname zal het effect na 15min merkbaar zijn.
  • De waarden zijn daarna 30 tot 60 minuten in het lichaam optimaal.
  • Afhankelijk van onder andere persoonlijke aanleg, gewenning en dosering zal de effectduur merkbaar zijn.

(Deze cijfers zijn bij benadering omdat de behoeften van elke atleet zeer individueel zijn, alles hangt af van de gevoeligheid van de atleet voor cafeïne)

 

Een voorbeeld van hoe je cafeïne kunt toevoegen in je voedings raceplan.

  • Neem 15 tot 5 min voor de start van je race een Energiegel met een hoog cafeïnegehalte, van 100 tot 200 mg. Bv 226ERS Bio Energy Gel Cola 160mg Cafeïne
  • Tijdens je race houd het cafeïnegehalte zo hoog als je lichaam toelaat. Je moet ongeveer 50-100 mg/uur innemen. BV 226ERS Bio Energy Gel Melon-80mg Cafeïne
  • Uiteraard mag je in je totale voedingsplan raceplan je energy en hydratatie niet vergeten mee te nemen.


Weken of maanden voordat je gaat racen, zul je deze strategieën in je training moeten testen. Het is belangrijk om voor je race uit te zoeken wat voor jou de juiste hoeveelheid cafeïne is wat je lichaam toelaat. Heb je nog vragen over het gebruik van cafeïne? Bel gerust. We adviseren je graag.

Waarschuwing: Cafeïne wordt niet aanbevolen voor zwangere vrouwen, vrouwen die borstvoeding geven of kinderen.

 

5 Producten


Seen 5 of the 5 products

Inloggen

Wachtwoord vergeten?

  • Al je orders en retouren op één plek
  • Het bestelproces gaat nog sneller
  • Je winkelwagen is altijd en overal opgeslagen

vergelijk0

TriathlonWorld B.V. 9 / 10 - 8 Reviews @ TriathlonWorld
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? JaNeeMeer over cookies »