Added to cart!

Give customers more details.

View my cart (0)
  • Ontvang 10,- korting op je 1e bestelling | CODE: FINDYOURBEST | Bij besteding vanaf €100,- (exclusief sale, fietsen en elektronica)
Het |voordeel van| het |combineren| van verschillende merken sportvoeding

Het voordeel van het combineren van verschillende merken sportvoeding

ontdek de voordelen met triatleet kyra meulenberg

Kyra Meulenberg knalt seizoen in met grandioze AG - overwinning Ironman Lanzarote

Niet dat er veel mensen aan getwijfeld zullen hebben, maar Kyra Meulenberg weet ook in 2024 nog steeds wat winnen is. Nadat de succesvolle Nederlandse Age Grouper de afgelopen jaren al zo’n beetje alles won wat er te winnen viel, heeft Kyra zojuist opnieuw toegeslagen met een indrukwekkende Overall Age Group overwinning bij Ironman Lanzarote. In een tijd van 10:30:40 finishte ze als eerste in haar categorie F30-34, met een voorsprong van ruim veertig minuten op haar concurrentie.

Een cruciaal onderdeel van haar succes? De juiste sportvoeding. Tijdens de intense trainingen en races heeft Kyra ontdekt dat het combineren van verschillende merken sportvoeding haar helpt om optimaal te presteren. Dit heeft niet alleen bijgedragen aan haar indrukwekkende overwinning in Lanzarote, maar ook aan haar algehele prestaties en herstel. In dit blog deelt Kyra haar ervaringen en tips over het combineren van verschillende merken sportvoeding, gebaseerd op wat voor haar als atleet werkt.

Voordelen van Afwisselen

Afwisseling in sportvoeding is belangrijk omdat je lichaam niet altijd hetzelfde reageert op elk product. Bovendien kan variatie voorkomen dat je een product beu wordt. Tijdens mijn trainingen, die langer dan 1,5 uur duren, gebruik ik altijd sportvoeding. Dit helpt me sneller te herstellen en beter te presteren. Het is belangrijk om je lichaam langzaam te laten wennen aan sportvoeding en niet op te geven als je in het begin misselijk wordt.

  • Pro Tip: Gebruik je lange trainingen om erachter te komen welk merk sportvoeding voor jou werkt!

"in de wereld van sportvoeding is er geen goed of fout. doe simpelweg wat werkt voor jou."

Kyra Meulenberg - Triatleet

Mijn Favoriete Producten

Veel mensen vragen naar mijn favoriete sportvoedingsproducten. Hoewel elk product zijn eigen eigenschappen heeft, komt het vaak op hetzelfde neer. In deze blog focus ik op mijn persoonlijke voorkeuren voor gels en repen, en deel ik mijn ervaringen. Lees je met me mee?

High Energy Gel – |226ers
  • Lees meer Lees meer

    hoog in koolhydraten

    Deze gel bevat 50 gram koolhydraten per portie die zorgen voor een langdurige energie-afgifte.

  • Lees meer Lees meer

    Een lagere insulinepiek

    wat het gebruik van glucose op cellulair niveau in een kortere tijdsspan bevordert, terwijl de bloedsuikerspiegel langer gehandhaafd blijft.

  • Lees meer Lees meer

    Natuurlijk aroma's

    Vermindert maagproblemen en bevordert de spijsvertering.

High Energy Gel – 226ers

Een van mijn favoriete gels is de High Energy Gel van 226ers! Deze gels zijn er in veel verschillende smaken, wat ideaal is om af te wisselen.

|clif bar| - bloks energy
  • Lees meer Lees meer

    eenvoudig aanpasbaar

    BLOKS zijn verkrijgbaar als kauwbare blokjes van 30-32 calorieën. Zo kun je de calorie- en elektrolyteninname gemakkelijk aanpassen en volgen tijdens lange sessies en races

  • Lees meer Lees meer

    boordevol koolhydraten

    CLIF BLOKS Energy Chews zijn halfzachte, gemakkelijk te kauwen blokjes vol met koolhydraten, de favoriete brandstofbron voor je lichaam tijdens activiteiten.

clif bar - bloks energy

Deze Bloks Energy van Clif Bar zijn voor mij als snoepjes die je graag eet, zelfs buiten trainingen om. Ze zijn niet te zoet en hebben een aangename textuur.

Isotonic Gels – |226ers
  • Lees meer Lees meer

    geschikt voor iedereen

    Elke gel geeft 22 gram koolhydraten en is ideaal voor mensen met een gevoelig maag-darmstelsel.

  • Lees meer Lees meer

    geen water meer nodig

    Het belangrijkste kenmerk is dat er geen water nodig is voor de opname, omdat de gel al de benodigde hoeveelheid water bevat.

Isotonic Gels – 226ers

Deze isotone gels bevatten water en zijn daardoor minder stroperig. Ze hebben me enorm geholpen om mijn koolhydraatinname per uur op te bouwen.

|Chews| – Pure Power
  • Lees meer Lees meer

    Geschikt voor iedere atleet

    Energy chews zijn ideaal voor hardlopen, fietsen en andere fysieke activiteiten waarbij je onderweg extra energie nodig hebt.

  • Lees meer Lees meer

    ideaal alternatief

    Een zakje bevat 12 snoepjes en geeft 33 gram koolhydraten. Ze zijn een vervanging voor energiegel - alleen in een vaste vorm die gekauwd wordt.

Chews – Pure Power

Deze fruitmix Chews van Pure Power doen me denken aan Haribo fruitgums. Ze zijn klein en makkelijk in te nemen, en voor ik het weet is het zakje leeg.

Voorbereiding & Evaluatie

Voor elke training bereken ik hoeveel voeding ik nodig heb en wanneer ik deze moet innemen. Ik schrijf dit op en gebruik mijn fietscomputer als geheugensteuntje. Na de training evalueer ik altijd of ik me aan mijn plan heb gehouden en hoe het beviel, zodat ik kan bijsturen voor de volgende sessie.

Onthoud goed dat sportvoeding enorm persoonlijk is en dat er geen goed of fout is in deze wereld. Doe simpelweg wat werkt voor jou, test het en til je sportieve activiteiten naar nieuwe hoogtes. Hopelijk helpen mijn tips je om jouw persoonlijke sportvoedingsvoorkeur te ontdekken!

benieuwd naar meer trainingtips?

Login

Wachtwoord vergeten?

Heb je nog geen account?
Maak een account aan en geniet van vele voordelen.

Hoe combineer je verschillende merken sportvoeding?